W ramach pakietu szkoleń komunikacji w audice oferujemy:
-
Warsztaty doskonalenia umiejętności komunikacji w audicie – prowadzenie wywiadów auditowych
-
Warsztaty doskonalenia umiejętności komunikacji w audicie – trudne sytuacje w audicie
-
Warsztat umiejętność przypisania punktów normy i komunikowania niezgodności
Audit jest specyficznym procesem oceny systemu, który w zdecydowanej większości opiera się na wywiadach i rozmowach z pracownikami auditowanego obszaru, procesu, firmy. Dodatkowym utrudnieniem komunikacyjnym jest tu fakt, że auditor na rozmowę, podczas której ma zebrać część dowodów, ma zwykle niewiele czasu i rozmawia z reguły z osobą, której nie zna (lub nie zna dobrze, nie pracują ze sobą na co dzień).
Cel szkoleń
Celem naszych szkoleń jest doskonalenie umiejętności komunikowania się w sytuacjach biznesowych, ze szczególnym uwzględnieniem auditu.
Pakiet szkoleń został zaprojektowany w taki sposób, aby można było realizować pojedyncze jednodniowe moduły lub wziąć udział w całym cyklu jednorazowo.
Szkolenie ma formułę praktycznych warsztatów, podczas których uczestnicy poznają i ćwiczą umiejętności związane z przygotowaniem tzw. list kontrolnych, czyli przygotowanie struktury wywiadu auditowego. W sytuacji symulacji rozmów auditowych, uczestnicy szkolenia ćwiczą umiejętność zadawania pytań, stosowania różnego rodzaju pytań w zależności od sytuacji i badanego obszaru. Dodatkowo wykonują zadania mające na celu podniesienie umiejętności aktywnego słuchania i doprecyzowywania otrzymanych informacji.
Dla kogo
W warsztacie może wziąć udział, każdy kto czuje potrzebę rozwijania umiejętności komunikacyjnych. Kurs dedykowany jest auditorom (zarówno wewnętrznym jak i auditorom drugiej strony czyli wykonującym audity u dostawców oraz dla auditorów trzeciej strony), osobom odpowiedzialnym za systemy zarządzania, osobom biorącym udział w różnego rodzaju projektach, zarządzających tymi projektami.
Metody pracy podczas warsztatu: krótkie mini-wykłady, dyskusje moderowane, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne i grupowe, symulacje rozmów auditowych.
Czas trwania Każdy pojedynczy warsztat trwa 8 godzin ze standardowymi przerwami, cykl warsztatów trwa przez trzy dni.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.
Ramowy program szkolenia
Szkolenie jest realizowane wyłącznie w formule zamkniętej i program każdego z pakietu warsztatu z pakietu szkoleń jest każdorazowo dopasowany do potrzeb organizacji. Pierwszym etapem jest badanie potrzeb Uczestników szkolenia i organizacji, analiza jej procesów komunikacyjnych, w tym komunikacji w audycie. Na tej podstawie zostanie opracowany szczegółowy harmonogram i case study dopasowane do konkretnej organizacji. Case study będzie podstawą pracy warsztatowej i praktycznych ćwiczeń komunikacji.