Szkolenia

Grupa osób w sali

 

Szkolenia są specyficznym rodzajem zdobywania wiedzy. Ich przewaga nad innymi formami uczenia się polega na tym, że dają szansę na zdobywanie wiedzy, której nie pozyskamy z książek, blogów czy innych form nauczania. Szkolenia prowadzone są w zdecydowanej większości przez trenerów praktyków, którzy podają praktyczne przykłady, przywołują realne sytuacje, zwracają uwagę na pułapki i błędy, które na nas czyhają. Szkolenia oferują również możliwość wymiany myśli i doświadczeń, dzielenie się wiedzą i dobrymi praktykami przez uczestników. Bardzo często stają się początkiem cennych kontaktów biznesowych.

 


Cel szkoleń 

Poznanie metody przeprowadzenia analizy luk działań i procesów organizacji w odniesieniu do wymagań dyrektywy CSRD i raportowania ESG.

 

Dla kogo

Szkolenie skierowane jest do CEO, dyrektorów i menedżerów oraz specjalistów, którzy mają za zadanie wprowadzić i realizować strategie zrównoważonego rozwoju w organizacji oraz przygotować organizacje na raportowanie ESG, zgodne ze standardami ESRS. 

 

Metody pracy podczas warsztatu: krótkie mini-wykłady, dyskusje moderowane, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne i grupowe.

Czas trwania: Szkolenie trwa 16 godzin ze standardowymi przerwami.

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.

 

Ramowy program szkolenia

  1. Dyrektywa CSRD – geneza, cele, założenia
  2. Ramy koncepcyjne wyjaśniające kluczowe zasady i koncepcje raportowania, tj.:
  3. Kategorie standardów ESRS, obszary sprawozdawczości i konwencje redakcyjne
  4. Jakościowe cechy informacji
  5. Podwójna istotność jako podstawa ujawniania informacji na temat zrównoważonego rozwoju
  6. Należyta staranność́
  7. Łańcuch wartości
  8. Przygotowywanie i prezentacja informacji na temat zrównoważonego rozwoju
  9. Struktura oświadczenia dotyczącego zrównoważonego rozwoju
  10. Powiązania z innymi częściami sprawozdawczości przedsiębiorstw i odpowiednimi informacjami
  11. Standardy środowiskowe – zakres ujawnień, wskaźniki
  12. ESRS E1 Zmiana klimatu
  13. ESRS E2 Zanieczyszczenie
  14. ESRS E4 Różnorodność biologiczna i ekosystemy
  15. ESRS E5 Wykorzystanie zasobów i gospodarka o obiegu zamkniętym
  16. Standardy społeczne – zakres ujawnień, wskaźniki
  17. ESRS S1 Właśni pracownicy
  18. ESRS S2 Pracownicy w łańcuch wartości
  19. ESRS S3 Dotknięte społeczności
  20. ESRS S4 Konsumenci i użytkownicy końcowi
  21. Standardy dotyczące ładu korporacyjnego – zakres ujawnień, wskaźniki
  22. ESRS G1 Prowadzenie działalności gospodarczej
  23. Polskie wymagania prawne implementujące dyrektywę CSRD i standardy ESRS
  24. Podsumowanie szkolenia

 

Cel szkoleń 

Poznanie metody przeprowadzenia analizy luk działań i procesów organizacji w odniesieniu do wymagań dyrektywy CSRD i raportowania ESG.

 

Dla kogo

Szkolenie skierowane jest do CEO, dyrektorów i menedżerów oraz specjalistów, którzy mają za zadanie wprowadzić i realizować strategie zrównoważonego rozwoju w organizacji oraz przygotować organizacje na raportowanie ESG, zgodne ze standardami ESRS. 

 

Metody pracy podczas warsztatu: krótkie mini-wykłady, dyskusje moderowane, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne i grupowe.

Czas trwania: Szkolenie trwa 16 godzin ze standardowymi przerwami.

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.

 

Ramowy program szkolenia

  1. Dyrektywa CSRD
  2. ESRS - Europejskie Standardy Zrównoważonego Raportowania
  3. Standardy tematyczne:
  4. ESRS dotyczące środowiska
    • ESRS E1 – zmiany klimatyczne
    • ESRS E2 – zanieczyszczenia
    • ESRS E3 – woda i zasoby morskie
    • ESRS E4- różnorodność biologiczna i ekosystemy
    • ESRS E5 - wykorzystanie zasobów i gospodarka o obiegu zamkniętym
  5. ESRS dotyczące społecznej odpowiedzialności
    • ESRS S1 - właśni pracownicy
    • ESRS S2 – pracownicy w łańcuchu dostaw
    • ESRS S3 – dotknięte społeczności
    • ESRS S4 - konsumenci i użytkownicy końcowi
  6. ESRS dotyczące zarządzania organizacją
    • ESRS G1 - prowadzenie działalności gospodarczej
  7. Omówienie metody przeprowadzenia analizy luk
    • Zasady przeprowadzenia analizy
    • Elementy poddane analizie
  8. Przeprowadzenie symulowanej analizy luk
  9. Zawartość raportu z analizy luk.
  10. Podsumowanie i zakończenie szkolenia

 

Cel szkoleń 

Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które chcą nabyć umiejętność skutecznego audytowania dostawców. Szkoleniu zapewni dostarczenie uczestnikowi wiedzy na temat tego czym jest audyt i w jaki sposób należy go realizować oraz jakie są specyficzne wymagania dla audytu dostawcy. Pozwoli w praktyczny sposób poznać metody audytowania i techniki zbierania obiektywnych dowodów oraz opracowania i udokumentowania ustaleń i wniosków z audytu. Zapewni kompetencje do przeprowadzenia audytu u każdego dostawcy poprzez nabycie praktycznych umiejętności planowania i przygotowania audytu dostawcy zgodnie z kryteriami.

 

Dla kogo

Szkolenie skierowane jest do osób, których zadaniem jest wybór i ocena dostawcy poprzez audyt u dostawców oraz udział w ewaluacji i rozwijaniu dostawców w łańcucha dostaw.

 

Metody pracy podczas warsztatu: krótkie mini-wykłady, dyskusje moderowane, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne i grupowe.

Czas trwania: 16 godz. 2 dni

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.

 

Ramowy program szkolenia

  1. Rozpoczęcie szkolenia, prezentacja celów i programu
  2. Prezentacja i interpretacja wymagań kluczowych norm w zakresie nadzoru nad dostawcą
  3. Ryzyko związane z dostawcą
  4. Przyczyny zarządzania ryzykiem związanym z dostawcą
  5. Korzyści zarządzania ryzykiem związanym z dostawcą
  6. Ogólne elementy zarządzania ryzykiem - związanym z dostawcami
  7. Definicja audytu
  8. Zasady audytowania
  9. Metody audytowania
  10. Techniki pozyskiwania dowodów
  11. Przebieg procesu zbierania informacji
  12. Ustalenia z audytu
  13. Parametry audytowania
  14. Procedura audytu dostawcy
  15. Audyt jako proces
  16. Etapy procesu audytu wg normy ISO 9011:2018
  17. Proces audytu dostawcy – etapy i działania
  18. Dokumentowanie ustaleń audytowych
  19. Typowa zawartość raportu z audytu
  20. Zakończenie szkolenia

 

Cel szkoleń 

Celem szkoleń jest zapoznanie Uczestników z wymaganiami norm ISO 9001, 9004, 14001, 45001, 45003, 31000, 31010, 22301. Szkolenie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby jego Uczestnicy poprzez ćwiczenia i zadania zapoznali się z wymaganiami konkretnego standardu. 

 

Dla kogo

W szkoleniu może wziąć udział każdy, kto chce poznać wymagania konkretnego standardu. Nie jest wymagane żadne przygotowanie czy wstępna wiedza. 

 

Metody pracy podczas warsztatu: krótkie mini-wykłady, dyskusje moderowane, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne i grupowe.

Czas trwania Każde szkolenie trwa 8 godzin ze standardowymi przerwami. 

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.

 

Ramowy program szkolenia

Z uwagi na fakt, że wszystkie normy ISO oparte są o tę samą Strukturę Wysokiego Poziomu (HLS), każde szkolenie z normy będzie miało taki sam przebieg, zmianie ulegnie tylko zawartość merytoryczna, oparta na danej normie ISO, której będzie dotyczyło szkolenie.

  1. Rozpoczęcie szkolenia, prezentacja celów i programu
  2. Struktura normy i jej kluczowe koncepcje
  3. Cykl PDCA
  4. Podejście procesowe
  5. Podejście oparte na zarządzaniu ryzykiem i szansami
  6. Wymagania klauzuli 4 Kontekst
  7. Wymagania klauzuli 5 Przywództwo
  8. Wymagania klauzuli 6 Planowanie
  9. Wymagania klauzuli 7 Wsparcie
  10. Wymagania klauzuli 8 Nadzór nad działaniami operacyjnymi
  11. Wymagania klauzuli 9 Ocena
  12. Wymagania klauzuli 10 Doskonalenie
  13. Zakończenie szkolenia

 

W ramach pakietu szkoleń komunikacji w audice oferujemy:

  1. Warsztaty doskonalenia umiejętności komunikacji w audicie – prowadzenie wywiadów auditowych

  2. Warsztaty doskonalenia umiejętności komunikacji w audicie – trudne sytuacje w audicie

  3. Warsztat umiejętność przypisania punktów normy i komunikowania niezgodności

Audit jest specyficznym procesem oceny systemu, który w zdecydowanej większości opiera się na wywiadach i rozmowach z pracownikami auditowanego obszaru, procesu, firmy. Dodatkowym utrudnieniem komunikacyjnym jest tu fakt, że auditor na rozmowę, podczas której ma zebrać część dowodów, ma zwykle niewiele czasu i rozmawia z reguły z osobą, której nie zna (lub nie zna dobrze, nie pracują ze sobą na co dzień).

 

Cel szkoleń

Celem naszych szkoleń jest doskonalenie umiejętności komunikowania się w sytuacjach biznesowych, ze szczególnym uwzględnieniem auditu.

Pakiet szkoleń został zaprojektowany w taki sposób, aby można było realizować pojedyncze jednodniowe moduły lub wziąć udział w całym cyklu jednorazowo.

Szkolenie ma formułę praktycznych warsztatów, podczas których uczestnicy poznają i ćwiczą umiejętności związane z przygotowaniem tzw. list kontrolnych, czyli przygotowanie struktury wywiadu auditowego. W sytuacji symulacji rozmów auditowych, uczestnicy szkolenia ćwiczą umiejętność zadawania pytań, stosowania różnego rodzaju pytań w zależności od sytuacji i badanego obszaru. Dodatkowo wykonują zadania mające na celu podniesienie umiejętności aktywnego słuchania i doprecyzowywania otrzymanych informacji. 

 

Dla kogo

W warsztacie może wziąć udział, każdy kto czuje potrzebę rozwijania umiejętności komunikacyjnych. Kurs dedykowany jest auditorom (zarówno wewnętrznym jak i auditorom drugiej strony czyli wykonującym audity u dostawców oraz dla auditorów trzeciej strony), osobom odpowiedzialnym za systemy zarządzania, osobom biorącym udział w różnego rodzaju projektach, zarządzających tymi projektami. 

 

Metody pracy podczas warsztatu: krótkie mini-wykłady, dyskusje moderowane, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne i grupowe, symulacje rozmów auditowych.

Czas trwania Każdy pojedynczy warsztat trwa 8 godzin ze standardowymi przerwami, cykl warsztatów trwa przez trzy dni. 

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.

Ramowy program szkolenia

Szkolenie jest realizowane wyłącznie w formule zamkniętej i program każdego z pakietu warsztatu z pakietu szkoleń jest każdorazowo dopasowany do potrzeb organizacji. Pierwszym etapem jest badanie potrzeb Uczestników szkolenia i organizacji, analiza jej procesów komunikacyjnych, w tym komunikacji w audycie. Na tej podstawie zostanie opracowany szczegółowy harmonogram i case study dopasowane do konkretnej organizacji. Case study będzie podstawą pracy warsztatowej i praktycznych ćwiczeń komunikacji.

 

Cel warsztatu

Warsztat został zaprojektowany w taki sposób, aby jego uczestnicy zrozumieli czym jest zmiana w organizacji i poznali skuteczne narzędzia do przeprowadzenia pracowników firmy przez trudny okres zmiany.  Celem szkolenia jest zdobycie umiejętności planowania zmian i rozwinięciem umiejętności liderskich, niezbędnych podczas ich wprowadzania. Cele dydaktyczne oparte są na wypracowaniu konkretnych narzędzi przygotowania pracowników do zmian, ich implementowania i zarządzania oraz utrwalania jako nowe zasady działania firmy.

Czas trwania szkolenia: 2 dni, po 8 godzin, ze standardowymi przerwami.

Metody prowadzenia szkolenia: mini-wykłady, dyskusje moderowane, ćwiczenia, symulacje, scenki sytuacyjne, gra szkoleniowa.

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.

WARSZTATY ZOSTAŃ AUDITOREM DOSKONAŁYM

 

Cel warsztatów 

Celem warsztatów jest doskonalenie umiejętności prowadzenia auditów wszystkich typów poprzez doskonalenie planowania auditów, rozwijanie umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych oraz umiejętności tworzenia efektywnych raportów z auditu. 

 

Dla kogo

Kurs dedykowany jest auditorom wewnętrznym jak i auditorom drugiej strony czyli wykonującym audity u dostawców oraz dla auditorom trzeciej strony. 

 

Metody pracy podczas warsztatu: krótkie mini-wykłady, dyskusje moderowane, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne i grupowe, symulacje auditu.

Czas trwania 16 godzin (2 dni) ze standardowymi przerwami

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.

 

Ramowy program szkolenia

  1. Powitanie uczestników, omówienie celu i agendy szkolenia
  2. Zmiana – próba definicji
  3. Psychologiczne podstawy zarządzania zmianą
  4. Etapy zmiany i ich charakterystyczne elementy
  5. Angażowanie pracowników w proces zmian
  6. Rola kadry managerskiej
  7. Ambasadorowie zmiany w organizacji
  8. Komunikacja w zmianie
  9. Warsztaty oparte na case study dotyczącego wdrożenia zmiany w fikcyjnej organizacji

 

Cel warsztatów 

Celem warsztatów jest doskonalenie umiejętności prowadzenia auditów wszystkich typów poprzez doskonalenie planowania auditów, rozwijanie umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych oraz umiejętności tworzenia efektywnych raportów z auditu. 

 

Dla kogo

Kurs dedykowany jest auditorom wewnętrznym jak i auditorom drugiej strony czyli wykonującym audity u dostawców oraz dla auditorom trzeciej strony. 

 

Metody pracy podczas warsztatu: krótkie mini-wykłady, dyskusje moderowane, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne i grupowe, symulacje auditu.

Czas trwania 16 godzin (2 dni) ze standardowymi przerwami

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.

 

Ramowy program szkolenia

  1. Najpopularniejsze standardy/najpopularniejsze systemy zarządzania: ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, 27001, 22301
  2. Struktura HLS i załącznik SL – wspólne wymagania standardów ISO
  3. Kluczowe pojęcia i podstawowe koncepcje wg HLS
  4. Wymagania dotyczące klauzul 4-10 – podobieństwa i różnice
  5. Audytowanie – funkcja audytu w systemach zarządzania opartych o normy ISO
  6. Punkty wspólne w audytowaniu Systemu Zarządzania Jakością (9001) i Systemu Zarządzania Środowiskowego (14001) i Systemu Zarządzania BHP (45001), Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (27001), Systemu Zarządzania Ciągłością Działania (22301)
  7. Elementy skutecznej komunikacji
  8. Rola komunikacji w pracy audytora
  9. Sztuka argumentowania i perswazji
  10. Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją.
  11. Przekonywanie innych do swoich racji.
  12. Podstawowe zasady i prawa asertywności
  13. Umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach audytowych z wykorzystaniem postawy asertywnej
  14. Techniki aktywnego słuchania w pracy audytora
  15. Umiejętność zadawania pytań w pracy audytora
  16. Savoir vivre w pracy audytora
  17. Dress code audytora
  18. Zakończenie szkolenia

 

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest nabycie umiejętności niezbędnych do pełnienia funkcji osoby nadzorującej system zarządzania.

 

Dla kogo

Szkolenie skierowane jest do osób pełniących funkcje pełnomocników systemów zarządzania, których zadaniem jest utrzymywanie i doskonalenie systemów zarządzania opartych o normy ISO.

Metody pracy podczas szkolenia: krótkie mini-wykłady, dyskusje moderowane, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne i grupowe. 

Czas trwania 8 godzin (1 dzień) ze standardowymi przerwami

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.

 

Ramowy program szkolenia

  1. Powitanie, omówienie agendy i celów szkolenia
  2. Rola Managera (Pełnomocnika) Systemu zarządzania opartego o normy ISO
  3. Interpretacja wymagań norm ISO wg HLS i Załącznika SL
  4. Kluczowe koncepcje norm ISO: cykl PDCA, podejście procesowe, zarządzanie ryzykiem i szansami i ich wdrożenie w zarządzanie i doskonalenie systemu
  5. Wyzwania związane z integrowaniem różnych systemów i nadzorem nad zintegrowanym systemem zarządzania
  6. Mapowanie procesów w systemach i nadzór nad procesami
  7. Role, odpowiedzialność i uprawnienia w systemach zarządzania
  8. Podejście oparte na myśleniu w kategorii ryzyka i szans
  9. Rola Managera (Pełnomocnika) systemu zarządzania w zarządzaniu ryzykiem i szansami
  10. Nadzór i działania systemowe
  11. Planowanie audytów wewnętrznych i nadzór nad realizacją programu audytów
  12. Nadzór nad działaniami korekcyjnymi, korygującymi i zapobiegawczymi
  13. Przeglądy zarządzania systemem
  14. Rola Managera (Pełnomocnika) systemu zarządzania w certyfikacji zewnętrznej
  15. Zakończenie szkolenia

 

Cel warsztatu:

Warsztat jest przeznaczony dla osób zarządzających ryzykiem oraz dla osób, które realizują zadania i biorą udział w działaniach dotyczących zarządzania ryzykiem w organizacji (managerowie, koordynatorzy, liderzy, etc.). Warsztat ma za zadanie dostarczyć wiedzy i umiejętności dotyczących oceny ryzyka, stosowanych w organizacji metod i technik szacowania ryzyka oraz planowania działań mających na celu zarządzanie ryzykiem i szansami. 

 

Dla kogo

Szkolenie skierowane jest do osób, których zadaniem jest zarządzanie ryzykiem i szansami w organizacjach, w ramach różnych funkcji.

Metody pracy podczas szkolenia: krótkie mini-wykłady, dyskusje moderowane, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne i grupowe. 

 

Czas trwania: 16 godz. 2 dni 

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.

 

Ramowy program szkolenia

  1. Koncepcje zarządzania ryzykiem: koncepcja negatywna, koncepcja neutralna
  2. Rodzaje ryzyka w organizacji: ryzyko strategiczne, ryzyko operacyjne, inne, specyficzne ryzyka wynikające z wdrożonych systemów zarządzania
  3. Szansa i jej rola w zarządzaniu ryzykiem w zintegrowanych systemach zarządzania
  4. Model zarządzania ryzykiem w zintegrowanym systemie zarządzania wg ISO 31000:2018
  5. Ocena ryzyka: identyfikacja ryzyka, analiza ryzyka, ewaluacja ryzyka
  6. Konsultacje i komunikacja w zarządzaniu ryzykiem
  7. Strategie postępowania z ryzykiem
  8. Przegląd i monitorowanie ryzyka
  9. Generowanie szans i wykorzystywanie szans w zintegrowanym systemie zarządzania
  10. Ciągłe doskonalenie zarządzania ryzykiem
  11. Warsztaty zarządzania ryzykiem oparte o case study (fikcyjna organizacja wymagająca wdrożenia procesu zarządzania ryzykiem)
  12. Zakończenie szkolenia

 

Szkolenia

Separator

Jak prowadzimy nasze szkolenia

Nasze szkolenia prowadzone są zawsze w oparciu o dokładną analizę potrzeb rynkowych (szkolenia otwarte) i konkretnego klienta (szkolenia zamknięte).  

Najbardziej popularne szkolenia: Wymagania norm, Szkolenia dla auditorów, szkolenia z komunikacji i kompetencji miękkich dla auditorów, szkolenia z zarządzania zmianą, szkolenia z narzędzi doskonalenia procesów.

Szkolenia otwarte prowadzone są w oparciu o programy szkoleniowe budowane na podstawie dokładnych analiz rynku i potrzeb klientów.


Szkolenia zamknięte składają się z następujących etapów:

 

  • Etap 1 Analiza potrzeb szkoleniowych u klienta
  • Etap 2 Opracowanie programu szkolenia i przedstawienie go klientowi do akceptacji
  • Etap 3 Opracowanie materiałów szkoleniowych i przedstawienie ich klientowi do akceptacji
  • Etap 4 Realizacja szkolenia
  • Etap 5 Ewaluacja szkolenia i raport poszkoleniowy